120 apsirengusiųjų ir 16 nuogalių


2006-07-08
Darius SĖLENIS
120 apsirengusiųjų ir 16 nuogalių

Trečiojoje tarptautinėje fotografų stovykloje Čekijoje garbės svečio teisėmis dalyvavęs Romualdas Požerskis - apie nuogus modelius, 100 tūkstančių dolerių vertės fotoaparatus ir vaišes keptais paršeliais

Čekija, XVIII amžiaus dvaras netoli upės. Trys dienos ir dvi naktys. 120 apsirengusių fotografų ir 16 nuogut nuogutėlių modelių.

Iš toli - Federikas Felinis, iš arti - Tintas Brasas

“Toks projektas vyko trečią kartą”, - žinomas fotografas Romualdas Požerskis dar nebuvo atsigavęs po kelionės į tarptautinę fotografų stovyklą, kurią surengė vienintelis Čekijoje fotografijos žurnalas “Photo Art”.

Sumokėję po 200 eurų už dvi nakvynes, maistą, galimybę fotografuoti 15 nuogų Čekijos studenčių ir 1 studentą kruopščiai saugojamoje apleisto, bet jau restauruojamo dvaro teritorijoje susirinko Čekijos, Slovakijos, Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Austrijos, Izraelio ir kitų šalių fotografai. 117 vyrų ir 3 moterys.

“Mus padalijo į dvylika grupių po dešimt fotografų, darbui buvo parengta keliolika kompiuterių, - Romualdas Požerskis, taip pat žinomi latvių fotografai Vilhelmas Michailovskis ir Gunaras Bindė buvo pakviesti kaip garbės svečiai. - “Kankinti” modelį kiekviena grupė galėjo po valandą. Iš toli viskas priminė Federiko Felinio, iš arčiau - Tinto Braso filmus. Tiesa, moterys pas Tinto Brasą... - Romualdas ieško tinkamo žodžio, - ... ten buvo apžėlusios, o čia studentės - plikut plikutėlės. Čekės nebuvo profesionalūs modeliai, tačiau prieš fotoaparatus joms jau buvo tekę dirbti”.

Naujieji rusai nepritapo

Fotoaparatai, kaip ir modeliai, buvo labai įvairūs. Tarp 20 austrų buvo tokių, kurie puikavosi daugiau nei 100 tūkstančių dolerių kainuojančiais fotoaparatais. Fotografavo ir su senu rusišku “Zenitu”, ir senoviška “obskure” (vadinamos tamsiu kambariu) kamera, ir tik į šilumą reaguojančia bei skleidžiančią infraraudonuosius spindulius.

“Vienas vyras, demonstruodamas šiuolaikines technologijas, fotografavo mobiliojo ryšio telefonu, Vilhelmas Michailovskis prieidavo arti, plačiakampiu fotoaparatu padarydavo tik vieną kadrą, po to stebėdavo kitų fotografavimą, o po darbo pabučiuodavo į lūpas kiekvieną modelį. Gunaras Bindė stengėsi pavaizduoti švelnų, idealų grožį. - Romualdas, kuris į dvarą atvyko su keturiais lietuviais: Vytautu Tamoliūnu, Ramūnu Danisevičium, Valdu Kopūstu, Rolandu Parafinavičium, per pustrečios dienos padarė 4000 kadrų. - Vienas fotografas iš Čekijos, kuris priminė kultūristą ir dirbo mažutėliu fotoaparatu, labiau puikavosi savo kūnu nei fotografavo modelius, tačiau trečią dieną jau burkavo su vienu modeliu. Keli iš Izraelio atvykę fotografai naujieji rusai, nusprendę poilsio metu vartoti degtinę buteliais, nepritapo ir leido laiką kartu”.

50 eurų už mažą žuvelę

“O mes jūsų nejaudiname?” - atvirai klausė studentės fotografų, kurie purtė galvas, pripažindami, kad dirbant jaudulio nelieka, jis kartais kyla tik peržiūrint nuotraukas. Merginos vyrų nusirengti neprašė, nors viena daili 25 metų latvė fotografė įsijautusi nusirengė pusnuogė.

Modeliai, iš kurių čia išsiskyrė viena čigoniško tipažo studentė, privalėjo jodinėti arkliais, karstytis į medžius, daryti tiltelius, o austrai jas militarizavo - įteikė kariškus šalmus, automatus, kulkosvaidžius. Po to 15 merginų gaudė vieną nuogą modelį, o kitą dieną dalyvavo kūno tapybos šou viešame paplūdimyje prie upės.

Atskirai nuo modelių gyvenę fotografai pasimėgavo ir keptu paršeliu, ir čekišku alumi. G.Bindė organizavo žvejybą, gavo meškerių, deja, pagavo tik vieną mažutę žuvelę.

Paaiškėjo, kad reikia žvejybai leidimo, kuris kainavo... 50 eurų.

Fotografus nustebino stovykloje apsilankęs ir vienas garsiausių fotografijos meistrų, dabar tapantis ir to paties stiliaus paveikslus - Janas Saudekas.

“Berods šeštą kartą vedęs čekas, priešingai apkalboms, - labai šiltas ir paprastas žmogus, - Romualdas sulaukė čeko pagyrų, kuris žinojo kauniečio darbus ir pabendravęs paliko autografą ant savo nuotraukų albumo. - Tačiau įžengęs į viešumą jis tapo kitu žmogumi - akiniai nuo saulės ir bejausmė veido išraiška”.