Kelio ženklas žaidžia slėpynes


2008-06-17
To­mas Ja­ru­se­vi­čius
Kelio ženklas žaidžia slėpynes

Vai­ruo­to­jai Atei­ties plen­te ne sy­kį pa­ste­bė­jo su­ta­pi­mą - vos tik dings­ta di­des­nį leis­ti­ną grei­tį nu­ro­dan­tis ke­lio ženk­las, kaip­mat pri­si­sta­to pa­tru­liai su grei­čio ma­tuok­liais.

Į su­ta­pi­mą ne­pa­na­šu

Atei­ties plen­to ir Tai­kos pro­spek­to san­kry­ža bei jos priei­gos jau se­niai Kau­ne pa­gar­sė­jo dėl ten įvyks­tan­čių eis­mo ne­lai­mių gau­sos.  Po­li­ci­jos pa­rei­gū­nai nenoriai ko­men­tuo­ja su­si­da­riu­sią si­tua­ci­ją.

Jie kas­kart pa­brė­žia, kad mi­nė­to­je vie­to­je žūt­būt rei­kia įreng­ti švie­so­fo­rą, ku­riam lai­ki­no­sios sos­ti­nės val­džia vis ne­ran­da pa­kan­ka­mai lė­šų. Nuo­lat sto­vė­ti šio­je ava­rin­go­je vie­to­je ir kont­ro­liuo­ti bei re­gu­liuo­ti eis­mą pa­rei­gū­nai tei­gia ne­ga­lin­tys, mat dar­bo yra ir ki­to­se mies­to vie­to­se, o jų pa­jė­gos nė­ra be­ri­bės.

Ta­čiau į „Kau­no die­nos" re­dak­ci­ją krei­pę­si du vai­ruo­to­jai pa­sa­ko­jo pa­sta­ruo­ju me­tu gan daž­nai ten iš­vys­tan­tys pa­tru­lių eki­pa­žą. Tie­sa, pa­šne­ko­vai pa­tiks­li­no, kad pa­rei­gū­nai ten ap­si­reiš­kia anaip­tol ne eis­mą re­gu­liuo­ti, o grei­čio vir­šy­to­jų pa­me­džio­ti.

Skam­bi­nu­sie­ji tei­gė nuo­lat va­ži­nė­jan­tys Atei­ties plen­tu. Anot pa­šne­ko­vų, pa­pras­tai už san­kry­žos su Tai­kos pro­spek­tu, va­žiuo­jant Atei­ties plen­tu tie­siai, Ama­lių link, ke­lio ženk­las nu­ro­do leis­ti­ną 70 ki­lo­met­rų per va­lan­dą grei­tį. Tie­sa, pa­sta­ruo­ju me­tu kart­kar­tėm šis ženk­las mįs­lin­go­mis ap­lin­ky­bė­mis pra­ding­da­vo.

Vai­ruo­to­jai ne­tgi įžvel­gė sa­vo­tiš­ką ten­den­ci­ją: „Kai ke­lio ženk­las sto­vi, pa­ke­lės tuš­čios. Ta­čiau vos tik jis pra­puo­la, kaip­mat už kal­niu­ko įsi­tai­so pa­žei­dė­jų ty­kan­tys po­li­ci­jos pa­rei­gū­nai su grei­čio ma­ta­vi­mo įran­ga."

Vienas vy­ras pra­si­ta­rė kar­tą ir pa­ts pa­te­kęs į po­li­ci­nin­kų pink­les. Jis pa­sa­ko­jo, kaip įpras­tai, va­žia­vęs 70 ki­lo­met­rų per va­lan­dą grei­čiu, o ne­tru­kus su­lau­kęs pa­rei­gū­nų mo­ra­lo apie gan ženk­liai vir­šy­tą grei­tį. Nuo to­les­nių ko­men­ta­rų apie bau­das vai­ruo­to­jas su­si­lai­kė, šyp­te­lė­da­mas, kad tai yra jo as­me­ni­nis rei­ka­las.

Ats­ta­tė jau ke­tu­ris kar­tus

Iki šių me­tų ge­gu­žės už ke­lio ženk­lus Kau­ne bu­vęs at­sa­kin­gas mies­to sa­vi­val­dy­bės Ko­mu­na­li­nio ūkio sky­riaus Mies­to tvar­kos prie­žiū­ros po­sky­rio vy­riau­sia­sis spe­cia­lis­tas Va­len­ti­nas Či­ži­naus­kas, „Kau­no die­nai" pa­tvir­ti­no, kad to­kia pro­ble­ma Atei­ties plen­te iš­ties eg­zis­tuo­ja. Jis pri­si­pa­ži­no ge­rai ži­nan­tis ne tik apie mįs­lin­gai pra­puo­lan­čius ke­lio ženk­lus. Paš­ne­ko­vui te­ko gir­dė­ti ir apie po­li­ci­jos pa­rei­gū­nus, ne­ven­gian­čius im­tis grei­čio ma­ta­vi­mo bū­tent šio­je vie­to­je.

„Per ke­le­rius me­tus ten bu­vo pa­sta­ty­ti, at­ro­do, ke­tu­ri mi­nė­ti ke­lio ženk­lai, nes juos tie­siog pa­vog­da­vo. Iki šiol ne­ži­no­ma, kas taip elg­da­vo­si. Gal­būt chu­li­ga­nai, o gal ir ne. Vie­na aiš­ku, kad pa­tiems vai­ruo­to­jams tik­rai ne­pa­lan­ku bū­tų nio­ko­ti ženk­lą, ku­ris lei­džia va­žiuo­ti grei­čiau nei įpras­tai, - svars­tė V.Či­ži­naus­kas.

Spe­cia­lis­tas tei­gė, kad vie­nas ke­lio ženk­las su jį lai­kan­čiu me­ta­li­niu stul­pu mies­tui at­siei­na apie tris šim­tus li­tų. Tad ne­sun­ku su­skai­čiuo­ti, kiek kai­na­vo ke­tu­ris kar­tus vyk­dy­ti jo at­sta­ty­mo dar­bai.

Nub­rėš iš­ti­si­nę li­ni­ją

Pas­ta­ruo­ju me­tu ke­lio ženk­lų klau­si­mus ir pro­ble­mas spren­džian­čio sa­vi­val­dy­bės Trans­por­to sky­riaus ve­dė­jo pa­va­duo­to­jas Gin­tau­tas De­gu­tis ti­ki­no apie Atei­ties plen­te pra­puo­lu­sį grei­tį ri­bo­jan­tį ke­lio ženk­lą kol kas ne­gir­dė­jęs: „Gal jis pra­din­gęs po ko­kio nors eis­mo įvy­kio? Da­bar svars­to­me ga­li­my­bę mi­nė­to­je vie­to­je įves­ti ki­tus eis­mo re­gu­lia­vi­mo pa­kei­ti­mus.

Pa­vyz­džiui, iš Tai­kos pro­spek­to pa­su­kus Atei­ties plen­tu, už­draus­ti ap­si­suk­ti. Taip da­ry­ti da­bar la­bai mėgs­ta vai­ruo­to­jai, bet dėl to ky­la daug ava­ri­jų. Jei pa­kaks ho­ri­zon­ta­liam gat­vių ženk­li­ni­mui skir­tų lė­šų, ten ne­tru­kus at­si­ras iš­ti­si­nė li­ni­ja."

G.De­gu­tis tei­gė, kad, vos tik ga­vus sa­vi­val­dy­bei pra­ne­ši­mą apie din­gu­sius ar su­nio­ko­tus ke­lio ženk­lus, juos pri­žiū­rin­ti bend­ro­vė kaip­mat ima­si at­sta­ty­mo dar­bų. Įmo­nė ir pa­ti sa­vo ruož­tu ste­bi gat­ves, o at­si­ra­du­sius ženk­lų trū­ku­mus ne­del­siant iš­tai­so. Anot pa­šne­ko­vo, gan daž­nai apie grės­mę eis­mo sau­gu­mui ke­lian­čias vie­tas pra­ne­ša ir po­li­ci­jos pa­rei­gū­nai.

Po­li­ci­jos nie­kas nein­for­ma­vo

Dien­raš­čio kal­bin­tas Kau­no mies­to vy­riau­sio­jo po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to Vie­šo­sios po­li­ci­jos Eis­mo prie­žiū­ros tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Al­fon­sas Ta­ra­se­vi­čius ne­tru­ko iš­siaiš­kin­ti, kad mi­nė­to­je Atei­ties plen­to da­ly­je iš­ties nu­ma­ty­tas leis­ti­nas 70 ki­lo­met­rų per va­lan­dą grei­tis. Toks ke­lio ženk­las įtei­sin­tas Sau­gaus eis­mo ko­mi­si­jos. Pa­rei­gū­nas paaiš­ki­no ne­sąs tie­sio­giai at­sa­kin­gas už eis­mą mies­to gat­vė­se pri­žiū­rin­čius ir sa­vo va­do­vus tu­rin­čius Pat­ru­lių rink­ti­nės pa­rei­gū­nus, to­dėl ne­siė­mė ver­tin­ti jų dar­bo ypa­tu­mų.

„De­rė­tų vai­ruo­to­jams pri­min­ti, kad jie ir­gi tu­ri pra­neš­ti apie ke­ly­je pa­ste­bė­tas kliū­tis. Tai ga­li bū­ti ne tik at­si­vė­ru­si grės­min­ga duo­bė ar nu­vir­tęs me­dis, bet šiuo at­ve­ju ir pra­din­gęs ke­lio ženk­las. Ly­giai taip bend­ruo­ju pa­gal­bos te­le­fo­nu 112 rei­kia in­for­muo­ti ir apie, jų ma­ny­mu, ne­tei­sin­gai be­siel­gian­čius po­li­ci­jos pa­rei­gū­nus. Vi­si po­kal­biai įra­šomi, tad ne­ver­ta bai­min­tis, kad vai­ruo­to­jai liks neiš­girs­ti ar jų pra­ne­ši­mas bus pa­mirš­tas, - aiš­ki­no A.Ta­ra­se­vi­čius. - Vis tik aš ne­no­rė­čiau su­sie­ti ke­lio ženk­lo ne­bu­vi­mo su pa­rei­gū­nų dar­bu. Gal kaž­kas čia tie­siog iš­lie­jo nuo­skau­dą ir kiek per­len­kė laz­dą, sa­ky­da­mas, kad pa­rei­gū­nai at­si­ran­da iš­kart po to, kai dings­ta ženk­las."

Pa­rei­gū­nas tvir­ti­na, kad pa­pras­tai į tar­ny­bą iš­vyks­tan­tiems pa­tru­liams aiš­kiai ir tiks­liai nu­ro­do­ma, ku­riuo me­tu ir ko­kio­je vie­to­je jie pri­va­lo kont­ro­liuo­ti eis­mą. Ne­si­va­do­vau­da­mi to­kiu dar­bo gra­fi­ku pa­rei­gū­nai ri­zi­kuo­ja už­si­trauk­ti va­do­vy­bės ne­ma­lo­nę ir ga­li bū­ti ati­tin­ka­mai nu­baus­ti.

„Eis­mo prie­žiū­ros tar­ny­bo­je skun­dų ar ko­kių nors pre­ten­zi­jų dėl Atei­ties plen­te su­si­klos­čiu­sios si­tua­ci­jos nė sy­kio ne­te­ko gir­dė­ti. Apie ten din­gu­sį ke­lio ženk­lą po­li­ci­jai nė­ra pra­ne­šę nei vai­ruo­to­jai, nei mies­to val­džia, ku­riai vė­liau ten­ka jį at­sta­ty­ti. Aiš­ku, to­kios in­for­ma­ci­jos ne­pa­tei­kė ir pa­tys pa­rei­gū­nai, nors jiems taip pat ne­va­lia nu­ty­lė­ti apie gat­vė­se iš­ki­lu­sias eis­mo re­gu­lia­vi­mo pro­ble­mas ar ki­tas kliū­tis", - sa­kė Eis­mo prie­žiū­ros tar­ny­bos vir­ši­nin­kas.