Teisme – „GetJet Airlines“ ginčas su vyriausybine strateginių sandorių komisija

Aleksandro Čeliadino netiesiogiai iš dalies kontroliuojama orlaivių nuomos ir užsakomųjų skrydžių bendrovė „GetJet Airlines“ bylinėjasi su vyriausybine strateginių įmonių sandorius tikrinančia komisija dėl jos išvados suteikiant leidimą kabineto nuomai Vilniaus oro uoste.

Įmonė su Lietuvos oro uostais jau pasirašė patalpų sutartį, tačiau ginčija komisijos rekomendacijas, paremtas, anot jos, pasenusiais duomenimis ir kenkiančias įmonės reputacijai. „GetJet Airlines“ tikina 2022 metais nutraukusi visus santykius su Rusijos ir Baltarusijos orlaivių nuomos bendrovėmis.

Vyriausybės spaudos tarnyba BNS patvirtino, kad 2023 metų pabaigoje komisija gavo „GetJet Airlines“ prašymą išsinuomoti negyvenamąsias patalpas Vilniaus oro uoste.

„Bendrovei „GetJet Airlines“ buvo pateiktos rekomendacijos dėl rizikų valdymo, ji jas ginčija teismine tvarka. Kol teisminiai ginčai nepasibaigę, komentuoti plačiau negalime“, – BNS pranešė Spaudos tarnyba.

„GetJet Airlines“ generalinė direktorė Rūta Kulvinskaitė BNS teigė, kad komisijos išvados įmonei buvo palankios – ji pripažinta tinkama įgyvendinti plėtros projektą, susijusį su pagalbinių patalpų nuoma Vilniaus oro uoste, ir jau pasirašė sutartį su Lietuvos oro uostais. 

„Šio teigiamo vertinimo dėka mums pavyko sėkmingai užbaigti derybas ir pasirašyti sutartį dėl objekto tarptautiniame oro uoste, dėl kurio ir buvo reikalingos išvados“, – komentare BNS teigė R. Kulvinskaitė.

Anot jos, diskusijų su vyriausybine komisija objektas buvo tik pasenusių duomenų vertinimas ir iš jų kylantys rekomendacijų formulavimai: „Ginčijame tik tai, kaip buvo vertinami konkretūs faktai, o ne patį sprendimą, kuris iš esmės mums buvo teigiamas.“

R. Kulvinskaitės teigimu, į teismą įmonė kreipėsi siekdama, kad komisijos išvados būtų patikslintos.

Deja, komisijos sprendimas vis dar remiasi senais duomenimis, kurie neatitinka dabartinės situacijos ir kenkia mūsų įmonės reputacijai.

 

„Sprendime buvo pasiremta pasenusiais ir realybės neatitinkančiais duomenimis. 2022 metais pasikeitus geopolitinei situacijai, mūsų įmonių grupė iškart nutraukė visus santykius su Europoje veiklos nebegalinčiomis vykdyti orlaivių nuomos bendrovėmis. Deja, komisijos sprendimas vis dar remiasi senais duomenimis, kurie neatitinka dabartinės situacijos ir kenkia mūsų įmonės reputacijai“, – teigė „GetJet Airlines“ vadovė.

Ji pranešė, kad įmonės skundą nagrinėja Regionų administracinis teismas – bendrovė prašo įpareigoti komisiją patikslinti 2023 metų duomenis, kurių pagrindu ir buvo formuluojamos rekomendacijos.

Tuo metu Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui (LVAT) įmonė skundė teisinius niuansus, kilusius pirmosios instancijos teismui sprendžiant ieškinio priėmimo visa apimtimi ar iš dalies klausimą.

LVAT balandžio 17 dieną priėmė tarpinį procesinį sprendimą, tačiau, kaip BNS sakė jo atstovė Neringa Lukoševičienė, byla nagrinėta neviešai, todėl nutartis neviešinama.

Byloje trečiaisiais asmenimis buvo Valstybės saugumo departamentas ir KAM Antrasis operatyvinių tarnybų departamentas, rodo teismų informacinės sistemos „Litekas“ duomenys.

Lietuvos oro uostai BNS patvirtino, kad pernai gruodį vieneriems metams su galimybe pratęsti išnuomojo „GetJet Airlines“ kabinetą Vilniaus oro uosto teritorijoje esančiame pastate.

„Patalpų plotas yra 30 kv. metrų, jos skirtos orlaivių įguloms susirinkti, patalpos yra laisvai prieinamoje zonoje – iki aviacijos saugumo patikros“, – BNS teigė įmonė.

„GetJet Airlines“ per Kipre registruotą „GJT Holdings Limited“ valdo Lietuvos pilietis A. Čeliadinas (56,4 proc. akcijų) ir JK gyvenantis Italijos pilietis Yoaramas Allaloufas (37,6 proc.), rodo Registrų centro duomenys.

Su A. Čeliadinu susijęs Dmitrijus Čeliadinas yra Šiaulių oro uoste, šalia Zoknių, kur dislokuoti ir NATO naikintuvai, veikiančios orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonės „Aviatic MRO“ (buvusi „Termicom“) galutinis naudos gavėjas. Įmonę jis kontroliuoja per jo valdomą Estijos „Completec“.

„GetJet Airlines“ orlaivius Šiauliuose aptarnauja „Aviatic MRO“.

Pagrindinis „Completec“ verslas, anot žiniasklaidos, yra daniškų optinių jutiklių importas ir pardavimas Rusijoje, Baltarusijoje ir Baltijos šalyse. Be to, grupė užsiima komercine aviacijos veikla – orlaivių aptarnavimu, lėktuvų nuoma, skrydžiais, aviacijos personalo mokymais.


Šiame straipsnyje: GETJET AIRLINESginčaskomisija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Pilietis

Pilietis portretas
Ko čia vis ta rusija prikišt... Karas karu o biznis yra biznis. Gi per ukraina eina duju vamzdis ruropon, iš kurio net 60% reikalingo kiekio naudoja prancuzai. Pinigai tai rusijai atitenka ir nieks nedaro tragedijos, ne taip kaip mes, budami rakštis subinej tai europai
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių