Išskirtinė vasaros galimybė moksleiviams – darbas apmokant dirbtinį intelektą

Visą vasarą moksleiviai iš sostinės ir kitų šalies miestų turėjo neeilinę galimybę prisidėti prie dirbtinio intelekto modelio apmokymo duomenų analizės bendrovėje „Repsense“. Daugeliui projekte dalyvavusiųjų tai – ne tik pirmoji darbo patirtis, bet ir pirmoji reali pažintis su šiuolaikinių technologijų pasauliu.

Apmokamos praktikos metu 16-18 metų amžiaus moksleiviai testavo dirbtiniu intelektu varomą „Repsense“ algoritmą. Tai – pirmasis tokio pobūdžio socialinis – mokslinis projektas Lietuvoje, kurio metu jaunuoliai turėjo galimybę ne tik prisidėti prie technologijų mokslo plėtojimo, bet ir įgyti realios darbo praktikos, įgaunant tiek kompiuterinio raštingumo, tiek įvairiausių kitokio pobūdžio žinių.

Technologinio raštingumo skatinimas

Siekdama skatinti jaunimo susidomėjimą ir įgūdžius internetinių technologijų srityje, „Repsense“ apmokamos praktikos galimybę suteikė iš viso daugiau nei dešimčiai moksleivių.

Pasak bendrovės analizės skyriaus vadovės Rugilės Ereminaitės, tai išskirtinis atvejis, kadi šalies moksleiviams suteikiama tokio lygio apmokama praktika aukštųjų technologijų vystymo srityje.

„Mums, kaip bendrovei, socialinės atsakomybės klausimas yra labai svarbus, todėl nuo pat jos vystymo pradžios ieškojome būdų, kaip galėtume į kompanijos procesus įtraukti ir šalies jaunimą bei išnaudoti būtent jų intelektinį potencialą. Tikime, kad labai svarbu prisidėti prie Lietuvos moksleivių švietimo, ne tik suteikiant galimybę susipažinti su sparčiai tobulėjančia mokslo sritimi, bet ir padrąsinti siekti karjeros technologijų srityje“, – sakė R. Ereminaitė

Pasak jos, ši praktika puikiai pasiteisino – dalis moksleivių, susipažinę su technologijų pasaulio galimybėmis iš arti, jau pradėjo svarstyti apie savo karjerą šioje srityje.

Indėlis į dirbtinio intelekto vystymą

Praktikos metu moksleiviai turėjo galimybę nuotoliniu būdu prisijungti prie įmonės vidinių įrankių kūrimo platformos.

Jaunuoliams patikėta kritiškai įvertinti dirbtiniu intelektu varomo algoritmo sugeneruotas duomenų analizes bei atlikti reikiamus pakeitimus, taip apmokant dirbtinį intelekto modelį ir suteikiant kritiškai svarbios informacijos tolesniems moksliniams tyrimams ir naujų modelių kūrimui.

Pasak bendrovės technologijų vystymo stratego, duomenų mokslininko Alfredo Chmieliausko, šio projekto metu moksleivių įgyta patirtis yra visapusiška investicija į ateitį, nes pasaulio ateitis neįsivaizduojama be žmonių ir kompiuterių simbiozės.

„Moksleiviai, dalyvavę dirbtinio intelekto apmokymo procese, reikšmingai prisidėjo kuriant naują dirbtinio intelekto modelį, kuris bus naudojamas prekės ženklų reputacijai matuoti. Patirtį treniruojant tokio pobūdžio modelius jie dar ne kartą galės panaudoti savo karjeroje. Ateityje vis dažniau reikės treniruoti įvairius dirbtinio intelekto modelius tam, kad jie taptų pagalbininkais įvairiose profesijose“, – aiškino A. Chmieliauskas.

Jo teigimu, projekto dalyviai pademonstravo tiek savo analitinius gebėjimus, tiek galimybę greitai prisitaikyti prie bendrovės technologinės aplinkos.

Projektas atvėrė akis karjeros galimybėms

Vainikuojant nuotolinę vasaros darbo praktiką, jaunuoliai buvo pakviesti ir gyvai apsilankyti pačioje bendrovėje, kur turėjo galimybę susipažinti su vadovu ir darbuotojais, jų veiklos sričių specifika.

Moksleiviai pamatė, kaip dirbtinio intelekto modeliai yra apmokami profesionalų, taip pat išgirdo kuo gyvena ir su kokiais iššūkiais susiduria technologijų bendrovės programuotojai, analitikai, produkto vadybininkas ar dizaineris.

Projekto dalyviai tikino, kad visa ši patirtis ne tik suteikė naujų įgūdžių, bet ir įkvėpė kur kas plačiau pagalvoti apie karjeros galimybes.

Mano kompiuterinis raštingumas ir analitiniai gebėjimai patobulėjo, gavau labai įdomią ir svarbią patirtį dirbti su dirbtiniu intelektu.

„Ankščiau mintis apie darbą su kompiuteriu šiek tiek gąsdino, nes įsivaizdavau, kad tai yra labai sudėtingas darbas. Pradėjusi dirbti supratau, kad tai visiškai nėra baisu, o kaip tik – labai įdomu. Manau, kad mano kompiuterinis raštingumas ir analitiniai gebėjimai patobulėjo, gavau labai įdomią ir svarbią patirtį dirbti su dirbtiniu intelektu“, – pasakojo tik ką mokyklą Jonavoje baigusi Skaistė Solochinaitė.

Jai pritarė ir kiti jaunieji kolegos nuo rugsėjo tęsiantys mokslus vidurinėje mokykloje.

„Nors jau kiek laiko planuoju mokytis medicinos studijų kryptimi, po šios patirties labiau susidomėjau informatika. Prieš tai net nesuvokiau, kiek daug yra karjeros galimybių, jei išmanai informacines technologijas. Šio darbo su dirbtiniu intelektu dėka išmokau greičiau surinkti reikalingą informaciją ir apskritai greičiau ją analizuotic“, – patirtimi dalijosi šešiolikmetis vilnietis Ignacy Niewierowicz.

„Apsilankymas bendrovės biure buvo labai lauktas ir išsvajotas. Kadangi tokios darbo patirties nesu turėjus, buvo gana baisu ir neramu kaip viskas bus. Tačiau malonesnių ir šiltesnių kolegų turbūt būtų sunku surasti. Esu labai dėkinga, kad turiu tokią galimybę prisijungti prie šios komandos ir pamatyti startuolio vystymąsi iš arčiau“, – džiaugėsi šešiolikmetė vilnietė Milda Martinonytė.

Dalis jaunuolių, pradėsiančių studijas universitete, tęs bendradarbiavimą su bendrove. Jiems bus sudarytos sąlygos ir toliau prisidėti prie produkto vystymo dirbant lanksčiu grafiku.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių