- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras.
Grandinė, vairas, stabdžiai
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė pabrėžė, kad laiku ir tinkamai nepasirūpinę savo dviračiu keliame pavojų ne tik sau, bet ir kitiems.
Dviračių parduotuvių „Umarai“ savininko G. Umaro teigimu, atšilus orams dviratis jau turi būti sutepta grandine, pripūstomis padangomis.
„Paruošiant dviratį važiavimui, svarbu išvalyti grandinę ir dantračius, juos sutepti tepalu, nes grandinės perdavimo efektyvumas itin sumažėja, jei ji yra ištampyta ar nešvari. Jeigu grandinę ant didžiojo priekinio dantračio galima lengvai atkelti pirštais, o trys nareliai į vieną ir į kitą pusę pakyla nuo dantračio, tokia grandinė yra nusidėvėjusi ir ją derėtų pakeisti. Tai itin svarbu ir dėl saugumo, kad grandinė neprasprūstų“, – aiškino tituluotas dviratininkas.
Anot G. Umaro, žmonės dažnai atveža meistrams dviračius, kurių grandines jau tenka iškirpti, išmesti ir keisti jas naujomis.
Jis taip pat akcentavo, kad prieš sezoną reikia patikrinti svarbiausius dviračio mazgus: ar gerai veikia stabdžiai, ar vairas nėra laisvas, ar jo kolonėlė ir guoliai veikia tinkamai, ar vairas neužsikerta.
„Svarbu žinoti, kad vairas turi pasisukti lengvai. Trinktelėjus dviratį į kietą pagrindą, niekas neturėtų barškėti. Būtina patikrinti dviračio padangas: ar jos nėra įplyšusios, ar nėra įpjovimų, kurie kelyje sukeltų nepatogumų arba netgi griūtį“, – sakė dviratininkas.
Klaidos dėl neišmanymo
G. Umaras pataria dviračių savininkams nesiimti darbo, kurio jie neišmano.
„Dažniausia klaida – dviračio detalių nesuderinamumas. Mėgindami sutaupyti ar norėdami išmokti savarankiškai pasirūpinti dviračiu, žmonės užsisako detalių, kurios ne visai tinka jų transporto priemonei. Dviračių savininkai neretai nežino, kad negalima keisti grandinės, nekeičiant dantračių, ir atvirkščiai. Jeigu keičiame grandinę, tuomet galinius dantračius – kasetę – irgi būtina pakeisti“, – praktiniais patarimais dalijosi G. Umaras.
Jo teigimu, žmonės, imdamiesi mechanikos darbų, dažnai perveržia dviračio varžtus, veržles, tuomet jas atsukti būna sudėtinga: pasitaiko atvejų, kai dalis tenka nupjauti ar net pakeisti dviračio rėmą.
G. Umaras pataria ypatingą dėmesį skirti dviratininkų aprangai.
„Nebūtina dėvėti ryškiaspalves liemenes, kurios, orams sušilus, yra nepatogios. Jas puikiai pakeičia mirksintys žibintai, todėl svarbu turėti gerai veikiančius priekinius ir galinius signalinius žibintus. Daugelis jų turi akumuliatorius, kuriuos galima įkrauti per USB jungtį, todėl galima patogiai saugoti save ir būti matomais kelyje“, – pabrėžė olimpietis.
Šalmas – būtinybė
Kelyje visuomet būtina dėvėti šalmą ir ypač svarbu pratinti tai daryti jaunąją kartą.
„Važiuodami dviračiu šalmą turėtų būti užsidėję bet kokio amžiaus dviratininkai. Net jei dešimt metų važinėjant šalmas nepasitarnavo kaip apsauga, vienuoliktaisiais gali nutikti taip, kad jis išgelbės nuo sužalojimų“, – teigė G. Umaras.
Jis atkreipė dėmesį, kad šalmas – būtinybė ne tik dviratininkams, bet ir elektriniais paspirtukais važiuojantiems žmonėms.
Be to, svarbu neužmiršti, kad eisme yra ir kitų dalyvių – pėsčiųjų ar dviratininkų, kurie gali nenuspėjamai pasisukti, sustoti ar vingiuoti dviračių taku.
„Neteisinga, kad mes leidžiame dviratininkams ir paspirtukininkams važinėti šaligatviais. Lietuvoje turime pakankamai gerai išauklėtą vairuotojų bendruomenę. Daug dviratininkų važiuoja gatvėmis ir keliais, ir eismo įvykių fiksuojama tikrai mažai. Bendroji statistika, kai sukeliama rizika dviratininkui, važiuojančiam keliu, yra nedidelė“, – mintimis dalijosi olimpinis čempionas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių10
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau2
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...